Het concept van FM is bedacht door Arthur Trawinski in 2004. Het concept wat inhoudt de kosten zo laag mogelijk te houden maar niet ten koste van de kwaliteit.  Door distributeurs in te zetten worden de kosten van de producten lager en krijgen veel mensen kans op een leuke manier, geld te verdienen.  Er bestaat geen minimale afname en ook om te beginnen is zeer laagdrempelig te noemen. Door de Luxe parfum-sample map gevuld met 150 samples aan te schaffen voor maar €60,-  bent u al verzekerd van kwaliteit tegen een lage prijs. 

 

Bron: FM World.

FM World opereert binnen de FMCG-industrie onder het bedrijfsmodel van Multi-Level Marketing. De missie van FM World is om hoogwaardige producten tegen aantrekkelijke prijzen rechtstreeks aan huishoudens te leveren, zonder gebruik te maken van traditionele marketing.

FM World Poland werd in 2004 in Wrocław, Polen opgericht door Mr Artur Trawiński. Vanwege de dynamische groei werd in 2007 een nieuw bedrijf - FM World - opgericht om het merk in het buitenland uit te breiden. Vandaag zijn FM World-producten bekend en gewaardeerd op zes continenten. Meer dan 1.000.000 Business Partners werken samen met FM World en dit aantal groeit gestaag. Met een uniek bedrijfsmodel - netwerkmarketing, een vorm van directe verkoop - creëert het bedrijf perfecte omstandigheden voor de ontwikkeling van micro-ondernemingen; het biedt kansen, training en ondersteuning.